poniedziałek, 19 listopada 2012

Pierogowy zawrót głowy...



Pierogi  są moją  ulubiona potrawa. Chodź czasochłonne to bardzo uwielbiane.Tak więc od razu zabrałam się do dzieła. Najpierw przygotowałam farsz na  pierogi ruskie a nastepnie na pierogi z soczewicą:

Farsz na  pierogi ruskie:
  • 1 kg ziemniaków
  • 500 gram sera bialego
  • cebula
  • sól,pieprz do smaku
Ziemniaki gotujemy, odcedzamy rozgniatamy. Dodajemy biały ser, i dokladnie mięszamy. Cebule obieramy, kroimy w kostkępodsmażamy na oleju. Doprawiamy do smaku, dokladnie mięszamy. Z farszu formujemy kuleczki aby było łatwo lepic pierogi.



 Farsz z soczewicy:             


  • 400 gram soczewicy
  • 2 jajka
  • 1 cebula
  • olej do smażenia
  • sól
  • pieprz
  • lubczyk 
  • kucharek
  • bułka tarta  ok 1 szklanki    
Soczewice gotujemy ok 40 minut do miekości. Nastepnie odcedzamy, dodajemy jajka i podsmażoną cebulkę. Całośc miksujemy.  Dodajemy bułke tartą , doprawiamy do smaku i dokladnie mięszamy.



Około 1 kg maki zaparzamy 300 ml wody, dokladnie mięszamy, odstawiamy do przestygniecia, dodajemy jajko i sol do smaku. Wyrabiamy ciasto w misce.
 Na podsypaną mąką stolnice wykladamy ciasto, zagniatamy aż ciasto bedzie gladkie i elastyczne. Ale nie może byc za twarde.


 Ciasto dzielimy na części. Cienko wałkujemy,szklanką wycinamy krążki. 


 Następnie lepiłam pierogi z serem a w między czasie gotowalam już wodę .

 Nastepnie zabrałam sie za pierogi z soczewica . Te w porownaniu z ruskimi lepi się dłużej i gorzej.Ale mnie to nie zraża. Uwielbiam robic pierogi.
 Gotowe pierogi gotujemy w osolonej wodzie z odrobinąoleju, następnie wyjmujemy na druszlak.Ja pirogi ruskie podawałam  z cebulką posmażaną a pierogi z soczewcą z sosem borowikowym opruszone koperkiem. 



                           Palce lizać!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Nowszy post Starszy post Strona główna